על השיטה

נפילה טובה היא נפילה שכמעט וקרתה או זו שלאחריה קמנו והמשכנו את סדר היום כמתוכנן.

כדי שהנפילה לא תקרה אנו מאמנים באופן ממוקד לשיפור שיווי המשקל והיציבות, להגדלת טווח התנועה ולשחרור וגמישות. זאת בעיקר ע"י תרגולות טאי צ'י. אימון טאי צ'י הוכח מחקרית כאחד היעילים ביותר למניעת נפילות ומומלץ ע"י ארגוני הבריאות המובילים בעולם כולל כל קופות החולים הישראליות. 

על מנת שהמתאמנים יקומו לאחר נפילה וימשיכו את שגרת היום אנו מאמנים בישיבה ובשכיבה על מזרן, משפרים את יכולת שחרור השרירים, את הגמישות ומלמדים את התנוחה הנכונה של הגוף על הקרקע כדי להמנע מפגיעה.

בהמשך, בהדרגה ובהתאם ליכולת הפיזית והנפשית של המתאמן\ת אנו ממשיכים ללמד כיצד ליפול ללא פגע מעמידה ומהליכה. בסיס הנפילה הבטוחה הוא מעולם האיקידו, אומנות לחימה יפנית שבה בכל אימון נופלים עשרות פעמים בשעה ללא פגע.
האימון הוא הדרגתי ומפוקח כך שעם הזמן והשיפור במצב הגופני והנפשי של המאמן, הוא מתרגל הגעה בטוחה לקרקע מעמידה ומהליכה.

השילוב של התרגולות המותאמות בעמידה ועל הקרקע מפחיתות באופן דרמתי את הפחד מנפילות, שהינו הגורם הראשי לניבוי נפילה בעתיד הקרוב.  
בנוסף, המתאמן מרחיב את טווח תנועתו, מחזק ומגמיש את איברי גופו ומשפר את שיווי המשקל.

הדרך להפחתת הסיכון לנפילות הלכה למעשה